Przedszkola i żłobki

Przygotowaliśmy ciekawa propozycje zajęć oparte o zainteresowania dzieci i ich potrzeby rozwojowe. Zapraszamy do zapoznania się z naszą propozycją i zgłaszania udziału. Decyduje kolejność złoszeń. Dziękujemy tym placówkom które już nam zaufały oraz od których dostaliśmy podziękowania.

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły.
„Twórczość to proces prowadzący do nowego wytworu, który jest akceptowany jako użyteczny, lub do przyjęcia dla grupy w pewnym okresie.” (Morris I. Stein)
Twórczość- to umiejętność wytwarzania czegoś, myślenia, wyrażania siebie, pewne spojrzenie na świat w sposób indywidualny, kreatywny; inteligencja, aktywność, odwaga przedstawiania swego zdania, otwartość na świat itd.
Twórczość prowadzi do powstania czegoś nowego w danej społeczności, czasie, miejscu. Jeśli zastanawiamy się nad czymś w grupie, twórczym pomysłem będzie taki, który jeszcze nie padł. Na umiejętność twórczego myślenia składają się przede wszystkim dwie cechy: płynność i giętkość.

Domeny twórczości:

  • wartości poznawcze – dotyczące gromadzenia wiedzy. Celem jest tutaj dotarcie do prawdy, a wartości poznawcze są domeną nauki. Docieranie do nowych i wartościowych, przydatnych obszarów wiedzy jest nie tylko przykładem kreatywności, jest również naszą codziennością, i twórczość w obszarze nauki obserwować można wokół siebie niemal w każdym, dowolnym momencie – wystarczy zerknąć na koło od samochodu, czajnik elektryczny, komputer czy telefon komórkowy.
  • wartości estetyczne – dotyczące tworzenia rzeczy pięknych. Wartości estetyczne są domeną sztuki i jest to obszar, który z pojęciem twórczości potocznie kojarzy nam się najsilniej - problem „tworzenia” zazwyczaj przywodzi na myśl działalność artystyczną najróżniejszego rodzaju i jest to inkarnacja twórczości najbardziej oczywista.
  • wartości pragmatyczne – dotyczące podnoszenia komfortu codziennego życia i wykonywania codziennych czynności. Celem jest użyteczność, a wartości pragmatyczne są domeną wynalazczości. Nowe i wartościowe wynalazki to być może najbardziej wyraziste wcielenie abstrakcyjnego pojęcia „twórczości” – czasami wytwory domorosłego nawet wynalazcy zaskakują swoją niewiarygodną pomysłowością.
  • wartości etyczne – dotyczące moralności. Celem jest dobro, a wartości etyczne mogą być domeną działalności publicznej, choć, rzecz jasna, nie tylko w jej zakresie można kreować dobra moralne. Jak się okazuje, również w temacie moralności można być twórczym, czego przykładem może być pojawianie się nowych wartości etycznych, chociażby w zmieniających się warunkach dziejowych czy kulturalnych.

Każde spotkanie będzie unikatowe i będzie zawierało różnorodne metody pracy.
Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość stworzyć specjalnie dla rodziców twórczy przedmiot.
Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Podczas zajęć dzieci spotkają się z techniki twórczego myślenia, m.in:

  • Burza mózgów. Niewątpliwie najpowszechniej znana i najczęściej stosowana metoda kreatywnego myślenia. Burza mózgów polega na indywidualnym lub grupowym generowaniu jak największej liczby pomysłów w określonym temacie. W pierwszej części propozycje nie podlegają ocenie, co oznacza, że przyjmuje się zasadę „nie ma złych pomysłów”. Wszystkie zaproponowane rozwiązania należy zapisać, nie krytykując ich. Wg stanowiska twórcy tej metody, Aleksa Osborna, ilość rodzi jakość, czyli im więcej pojawi się pomysłów, tym większa staje się szansa na znalezienie rozwiązań naprawdę wartościowych. Dopuszczalne jest rozwijanie pomysłów już istniejących, własnych lub zaproponowanych przez kogoś innego. W części drugiej ćwiczenia należy dokonać oceny uzyskanych rezultatów i wybrać te najbardziej przydatne. Burza mózgów występuje w wielu wersjach i przybiera rozmaite formy, można ją także dostosowywać do wymogów konkretnej sytuacji. Niewątpliwie największą zaletą tej techniki jest jej prostota i łatwość zastosowania.
  • Podobieństwa. Z dostępnego, przygotowanego zestawu dowolnych pojęć losujemy dwa i zadajemy pytanie, co mają one ze sobą wspólnego (np. „czołg” i „dom”). Zadanie polega na znalezieniu jak największej liczby sensownych podobieństw i może cechować się różnym poziomem trudności. Dla przykładu: bardzo łatwo jest znaleźć cechy wspólne „ciasta” i „chleba”, nieco trudniej „miasta” i „galaktyki”, a jeszcze trudniej dwóch pojęć z zupełnie odmiennych zakresów rzeczywistości, np. „latarni” i „grzechu”.
  • W kolejnych etapach ćwiczenia stosujemy utrudnienie polegające na rozszerzaniu zestawu pojęć. Na przykład do słów „czołg” i „dom” dodajemy „koszulę”, a zadanie polega znowu na znalezieniu cech wspólnych, tym razem dla trzech wymienionych przedmiotów.
  • Lista atrybutów. Zadaniem uczestników jest wymienić jak najwięcej cech przypisanych wybranemu pojęciu. Ćwiczenie można zacząć prostym zdaniem, na przykład „Stół jest…” (grupa wymienia atrybuty: …drewniany, mocny, zielony, duży, ciężki itd.). Zadanie staje się bardzo zabawne, jeśli jako przedmiot pracy wybierzemy jakąś znaną osobę lub jednego z uczestników szkolenia (np. Mariusz Pudzianowski jest…) itd.
  • Bricolage. Jedna z moich ulubionych technik. Grupa otrzymuje zestaw luźnych, zapisanych na karteczkach słów lub zwrotów, wymieszanych i zupełnie niepowiązanych ze sobą znaczeniowo (np. gwóźdź, psia kupa, chichot teściowej, trup księdza itd.) . Zadaniem uczestników jest ułożyć opowiadanie zawierające wszystkie otrzymane słowa tak, by stały się one częścią spójnej, sensownej całości. Chcąc zaktywizować wszystkich członków grupy, dobrze jest przygotować ćwiczenie w taki sposób, by każdy uczestnik wylosował jedno słowo lub zwrot i miał za zadanie ułożyć fragment opowiadania z jego wykorzystaniem. Warto wprowadzić element rywalizacji pomiędzy dwiema lub więcej podgrupami, z których każda ma ułożyć własną opowieść. Przy odpowiednim doborze elementów układanki uzyskuje się dodatkowy, cenny efekt komiczny – uczestnicy zazwyczaj co chwila pokładają się ze śmiechu…
  • Archiwum. Technika ta polega na porządkowaniu pojęć według pewnego specyficznego klucza. W porządnie prowadzonym archiwum dokumenty powinny być starannie posegregowane i opisane – w tym ćwiczeniu chodzi o poszukiwanie przedmiotów lub zjawisk jednocześnie spełniających zadane kryteria. Na przykład zaczynamy od tworzenia listy przedmiotów miękkich (odpowiedzią może być chociażby „gąbka” czy „świeża bułka”). Kolejny etap to przyjęcie dodatkowego kryterium – teraz szukamy przedmiotów jednocześnie miękkich i smacznych… („świeża bułka”, „guma do żucia”) itd. Im więcej zadanych kryteriów, tym, rzecz jasna, trudniejsze staje się zadanie.
  • Tysiąc definicji. Jest to technika bardzo prosta w zastosowaniu, a jednocześnie wymagająca od uczestników treningu dużego wysiłku. Zadanie polega na generowaniu twórczych definicji znanych przedmiotów, np. „nóż jest to…”, przy czym chodzi oczywiście o definicje oryginalne, niecodzienne i noszące znamiona kreatywności. Nie ma w zasadzie niczego twórczego w stwierdzeniu „nóż to narzędzie do cięcia”, ale można też powiedzieć, że „nóż jest najlepszym przyjacielem człowieka”, i w tym drugim przypadku mamy do czynienia z definicją dość nieoczywistą. W nieco innej wersji tego ćwiczenia do definicji należy dodawać ich uzasadnienia, np. „nóż jest najlepszym przyjacielem człowieka, bo… jest niezawodny i przydaje się w najbardziej nieoczekiwanych okolicznościach”.
  • Rysowanie pojęć abstrakcyjnych. Ćwiczenie nieco podobne do jednej z wersji popularnych kalamburów (zwanych zresztą „kalamburami” niesłusznie…). Uczestnicy otrzymują polecenie w rodzaju „narysuj miłość (mądrość, przyjaźń itd.)”.

Koszt, to jedynie:
20 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
15 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci + ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły, a przede wszystkim łączące zabawę ze wspomaganiem prawidłowego rozwoju.
Nasze zajęcia stwarzają warunków dla prawidłowego rozwoju.
Zapewniamy ufną i serdeczną atmosferę podczas zajęć.
Zapewniamy wiarę we własne siły, poprzez przechodzenie od rzeczy bliższych do dalszych, od łatwiejszych do trudniejszych.
Uczymy cierpliwości oraz oswajanie z możliwością chwilowego niepowodzenia.
Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość w praktyczny sposób zakres swoich umiejętności.
Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Zajęcia mają na celu, m.in.:

  • stymulację rozwoju intelektualnego
  • rozwój motoryczny
  • rozwój mowy i języka
  • usprawnianie widzenia i słuchu
  • usprawnianie umiejętności samoobsług
  • pogłębianie świadomość przestrzeni i działania w niej
  • dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązania z nimi bliskiego kontaktu
  • rozwój wrażeń i spostrzeżeń
  • rozwój uwagi, wyobraźni i pamięci
  • rozwój emocjonalno- społeczny
  • rozwój umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej
  • rozwój umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania

W zajęciach wykorzystane zostaną elementy:

  • Metodę ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne
  • Programy Aktywności M. i Ch. Knill'ów
  • Integrację sensoryczną
  • Metodę Dobrego Startu
  • Kinezjologię Edukacyjną P.Dennisona
  • Metody Rudolfa Labana i pedagogiki zabawy
  • Niedyrektywną terapię zabawową
  • Zabawy z wykorzystaniem materiałów nieustrukturalizowanych
  • Metody relaksacyjne
  • Metodę muzykoterapii
  • Zabawy paluszkowe
  • Zabawy i gry komputerowe
  • Masaże klasyczne
  • Zabawy interakcyjne K. Vopela
  • Metodę malowania dziesięcioma palcami

Zakres zajęć m.in.:

Duża motoryka

  • Powtarzalność sekwencji ruchowej,
  • Stanie na jednej nodze z zamkniętymi oczami,
  • Chodzenie z zamkniętymi oczami po linii, sznurku,
  • Łapanie rzucanie i kopanie piłki, skakanie na nodze lewej i prawej,
  • Naśladowanie ruchów rąk, nóg i głowy.

Mała motoryka

  • Nawlekanie koralików,
  • Przewlekanie,
  • Sznurowanie,
  • Rysowanie według wzoru,
  • Dorysowywanie połówek np. motyli serc,
  • Dorysowywanie brakujących elementów np. w samochodzie,
  • Wykonywanie z plasteliny kulki,.

Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa

  • Identyfikowanie i różnicowanie dźwięków (odgłosy),
  • Rozróżnianie wyrazów dobrze i źle wypowiedzianych

Spostrzeganie wzrokowe – analiza i synteza wzrokowa

  • Wyszukiwanie wśród sześciu obrazków jednego różniącego się szczegółem na materiale tematycznym i atematycznym,
  • Odnalezienie na dużej ilustracji przedmiotu pokazanego na pojedynczym obrazku,
  • Dopasowywanie brakujących części na obrazku tematycznym,
  • Składanie obrazków z części, układanie wzorów tematycznych i atematycznych według podanych przykładów,

Operacje myślowe

  • Szeregowanie,
  • Myślenie przyczynowo-skutkowe,
  • Myślenie symboliczne.
  • Ułożyć element od najmniejszego do największego i odwrotnie, uzupełniać sekwencje
  • Dobieranie par

20 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci + ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
15 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci + ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty sportowe, czyli połączenie przyjemnego z bardzo pożytecznym.
Nasze zajęcia stwarzają warunków dla prawidłowego rozwoju.
Zapewniamy ufną i serdeczną atmosferę podczas zajęć.
Zapewniamy wiarę we własne siły, poprzez przechodzenie od rzeczy bliższych do dalszych, od łatwiejszych do trudniejszych
Uczymy cierpliwości oraz oswajanie z możliwością chwilowego niepowodzenia, zasad fair play.
Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość w praktyczny oraz teoretyczny sposób przedstawić zakres swoich nowych umiejętności
Każde zajęcia są spotkaniem z inną dyscypliną sportową.
Współpracujemy z wybitnymi pedagogami sportu.
Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Zajęcia mają na celu, m.in.:

  • Kształtowanie umiejętności indywidualnych i zespołowych.
  • Rozwijanie i kształtowanie umiejętności interpersonalnych.
  • Rozwijanie cech motorycznych przez specjalistyczne ćwiczenia.
  • Podniesienie poziomu sprawności fizycznej.
  • Zapewnienie uczniom możliwości aktywnego uczestnictwa w zajęciach zgodnych z ich zainteresowaniami.
  • Wdrażanie zasad współpracy.

W zajęciach wykorzystane zostaną :

  • Pogadanka z elementami dyskusji
  • Metoda oglądowa
  • Obserwacja
  • Pokaz z komentarzem
  • Właściwe ćwiczenia praktyczne
  • Burza mózgu

Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana

Nauczyciel reguluje kierunek i tempo postępujących zmian. Nauczyciel też inspiruje do poszukiwania własnych rozwiązań. Zajęcia tego rodzaju odbywają się z zasadami pedagogicznymi: wszechstronności, stopniowania wysiłku oraz przemienności pracy mięśniowej.

Metoda ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne

Metoda nawiązuje do doświadczeń z okresu dziecięcego, wykorzystując ruch, dotyk, oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do głębszego samego siebie i pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi.

Metoda Marii i Alfreda Kniessów.

Najbardziej charakterystyczne w tej metodzie jest współdziałanie trzech podstawowych elementów: muzyki – rytmu – ruchu, a muzyka, to przyjemne przeżycie estetyczne.

Koszt, to jedynie:
18 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
15 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły, a przede wszystkim łączące zabawę z wyćwiczeniem prawidłowych nawyków.

Wspomaganie pisania i umiejętności grafomotorycznych.

Organizujemy ćwiczenia usprawniające tzw. małą motorykę, czyli precyzyjne ruchy dłoni i palców.

Na zajęciach wykorzystamy piłki, guziki, zabawy paluszkowe, wycinanie, wydzieranie, pracę z nożyczkami, malowanie, produkty spożywcze, sztućce i przyrządy kuchenne.

Ćwiczymy zdolności skupienia uwagi, patrzenia.

Zajęcia mają na celu wzmacnianie koncentracji, oraz poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także ukształtowanie umiejętności przekraczania linii środkowej ciała.

Na zajęciach skupiamy się także nad funkcjami, jakie pełnią ręce.

Wykonujemy ćwiczenia wzmacniające napięcie mięśniowe, wzmacniające i stabilizujące obręcz barkową, doskonalące ruchy przedramienia.

Zostaną wykorzystane ćwiczenia rozmachowe, manualne, ruchy precyzyjne stawów śródręcza i palców.

Każde spotkanie będzie unikatowe i będzie zawierało różnorodne metody pracy.

Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość przedstawić rodzicom i innych zaproszonych gościom zestaw przydatnych ćwiczeń, a wszystko w połączeniu z zabawą, a w tle muzyka.

Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Podczas zajęć dzieci nauczą się oraz będą doskonalić:

  • sprawność manualną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • koncentrację i podzielność uwagi,
  • myślenie twórcze i konstrukcyjne,
  • współdziałanie i komunikację w grupie rówieśników,

a także:

  • zapinanie guzików,
  • wiązanie sznurówek,
  • prawidłowe trzymanie sztućców i przyrządów pisarskich,
  • planowanie jak założyć kurtkę, czapkę, czy np. spodnie...
  • mycie zębów.

Przykłady zabaw:

  • Zamarzanie i odmarzanie
    „Zamarznięci uczestnicy stoją w kręgu. Prowadzący włącza muzykę i wymienia część ciała, która odmraża się, a więc może się poruszać. Każdy porusza się na swój sposób. Poruszają się kolejne części ciała (palce, dłonie, ręka, tułów, głowa). Potem następuje zamarzanie, czyli unieruchomienie kolejnych części ciała. Wariant: Poszczególne osoby sugerują ruchy wykonywane rozmrożonymi częściami ciała, cała grupa naśladuje.
  • Pantomima – czyszczenie budki telefonicznej
    Każda osoba ma kawałek papieru o wymiarach 50 x 50 cm. Gracze ustawiają się przed swoimi kwadratami. Prowadzący informuje: „Jesteście czyścicielami okien, a przed wami jest bardzo brudna budka telefoniczna. Trzeba ją wymyć, wszystkie zewnętrzne powierzchnie i kąciki w środku”. Wszyscy pracują przy dźwiękach wolnej lub skocznej muzyki.
  • Gęsia mama
    Dzieci są ustawione jedno za drugim (gęsiego). Pierwsze dziecko jest gęsią mamą, która prowadzi grupę i nadaje ruch. Wszyscy naśladują jej sposób poruszania się. Na sygnał prowadzącej zajęcia, pierwsze dziecko idzie na koniec, a gęsią mamą zostaje kolejny uczestnik.

Koszt, to jedynie:
20 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
15 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły.

Użyte techniki wyrazu artystycznego pomagają rozwinąć twórczy potencjał u dzieci, a także wspierają budowanie poczucia własnej wartości i pewność siebie.

Dzieci będą wykonywały nie tylko prace plastyczne ale także przestrzenne projekty rozwijające percepcje w każdym jej zakresie.

W takcie warsztatów Mały Artysta malujemy na niecodziennych materiałach, bawimy się kolorami, poznajemy nietypowe techniki plastyczne – masa solna, papierowa, plastelina, glina, kolaż (wyklejanie, wydzieranie), malowanie (farby- akwarele, tempera), rysowanie (kredkami, ołówkiem, tuszem, węglem, kredą), tworzymy prace przestrzenne – wszystko dostosowane do wieku i możliwości dziecka.

Każde spotkanie będzie unikatowe i będzie zawierało różnorodne techniki plastyczne.

Wszystkie działania plastyczne będą wspomagane innymi środkami wyrazu artystycznego.

Na zajęciach dzieci wykorzystają manualne zdolności, rozwijają zdolności artystyczne oraz komunikacji.

Na końcu każdego spotkania powstanie indywidualna niebanalna pamiątkowa praca.

Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość stworzyć dla rodziców i innych zaproszonych gości dużą użyteczną autorstwa dzieci grę planszową.

Pracujemy tylko w oparciu o autorskie programy.

Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Podczas zajęć dzieci nauczą się rozwijać:

  • sprawność manualną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • wyobraźnię przestrzenną,
  • koncentrację i podzielność uwagi,
  • myślenie twórcze i konstrukcyjne,
  • uzewnętrznianie emocji,
  • współdziałanie i komunikację w grupie rówieśników,
  • oraz poznają różnorodne techniki plastyczne.

Używamy najróżniejszych technik plastycznych, malujemy, rzeźbimy budujemy, czy odlewamy. Wykształcenie artystyczne poparte doświadczeniem, pozwala nam na elastyczność w działaniu.

Pracujemy gliną, farbami, woskiem, światłem, ziemią drewnem… Tworzymy w przestrzeni, płasko, kolorowo, naturalnie.

A wszystko to, aby rozwijać wyobraźnię przestrzenną dzieci, która jest tak ważna w sprawnym funkcjonowaniu nowoczesnego świata.

Koszt, to jedynie:
14 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
11 zł netto od dziecka za 40 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły.

Dzieci nauczą się różnych sposobów wyrażania siebie, wyrażania emocji poprzez techniki dramowe.

Użyte techniki teatralne pomagają rozwinąć twórczy potencjał u dzieci, a także wspierają budowanie poczucia własnej wartości i pewność siebie.

Dzieci będą wykonywały różne zadania teatralne, ale także będą brały udział w małych scenkach.

Będą miały też możliwość nauczenia się wierszyków z zakresu literatury dziecięcej, ale nie tylko, bo także np. Noblistów

W takcie warsztatów teatralnych dzieci będą wprowadzone w świat bajek i wierszyków dla dzieci, ale będą także tworzyć wraz z lalkami, pacynkami…własne opowiadania, scenki.

Każde jedne zajęcia to spotkanie z innymi bohaterami literackimi.

W działaniach dramowych zostaną także uwzględnione ćwiczenia z emisji głosu oraz ćwiczenia logopedyczne wpływające na rozwój dzieci w tym wieku w najwyższym stopniu.

Samodzielnie lub z pomocą animatora będą tworzyć małe inscenizacje z wykorzystaniem technik dramowych.

Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość przebrania się za postacie, które będą tematem zajęć ,a także samodzielnie będą tworzyć inscenizacje i stroje do tematyki zajęć.

Pracujemy tylko w oparciu o autorskie programy.

Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia.

Podczas zajęć dzieci nauczą się rozwijać:

  • sprawność manualną, werbalną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • wyobraźnię przestrzenną,
  • koncentrację i podzielność uwagi,
  • myślenie twórcze i konstrukcyjne,
  • uzewnętrznianie emocji i zwiększenie pewności siebie,
  • współdziałanie i komunikację w grupie rówieśników,
  • wyrażania siebie poprzez różne typy aktywizacji teatralne,j
  • oraz poznają różnorodne techniki teatralne, dramowe, integracyjne

Metody, które wykorzystujemy w pracy:

Metoda opowieści ruchowej J. C. Thulin Metoda ta polega na tym, że nauczyciel przez odpowiedni dobór tematu wymyślonego przez siebie opowiadania, działa na wyobraźnię dziecka, skłaniając je odtwarzania ruchem treści opowiadania, przedstawiania różnych sytuacji, zdarzeń, sposobów poruszania się zwierząt, itp. Opowiadanie musi opierać się na zasadach wszechstronności ruchu, stopniowania wysiłku i zmienności pracy mięśniowej. Można zaproponować tematykę opowiadania: zwiedzamy ZOO, jeden dzień z życia Smurfów itp.

Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne. Metoda tejże autorki, prezentuje ruch rozwijający jako metodę, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi oraz w przypadkach głębszych zaburzeń rozwojowych. Ideą metody jest posługiwanie się ruchem rozwijającym świadomość własnego ciała, świadomość przestrzeni i działania w niej, a także umiejętność i potrzebę dzielenia jej z innymi ludźmi, prowadzącą do nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. Warunkiem prowadzenia terapii jest zabawowa, radosna atmosfera, możliwość osiągania sukcesu w każdym ćwiczeniu i wspólna satysfakcja z pokonywania trudności.

Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) R. Labana Metoda ta, nazywana jest także metodą improwizacji ruchowej. Ważną rolę odgrywać tu będzie inwencja twórcza ćwiczących, ich pomysłowość, fantazja doświadczenie ruchowe. W metodzie tej posługujemy się różnymi formami ruchu, takimi jak: odkrywanie, naśladowanie, inscenizacja, pantomima, gimnastyka wykorzystująca ruch naturalny, ćwiczenia muzyczno-ruchowe, taniec opowieść ruchowa, itp. .Nauczyciel staje się współuczestnikiem i współpartnerem zabaw. Metoda ruchowa ekspresji twórczej daje możliwość rozwijania się w zakresie między innymi: wyczucia własnego ciała, wyczucia przestrzeni, wyczucia ciężaru ciała (siły), doskonaleniu płynności ruchu, w zakresie kształtowania umiejętności współdziałania z partnerem lub grupą.

Praca szkolna K. Orffa. Twórca tej metody wyszedł z założenia, iż ćwiczenie gimnastyczne należy rozwijać w ścisłej korelacji z kulturą rytmiczne- muzyczną oraz kulturą słowa. Głównym celem i zadaniem metody jest wyzwolenie u dzieci tendencji do samoekspresji i rozwijania inwencji twórczej (zwłaszcza z powiązania muzyki z ruchem) Zarówno muzyka jak i ruch, oraz żywe słowo przenikają się wzajemnie, przy czym w konkretnych ćwiczeniach dominuje zwykle jeden z wymienionych elementów.

Gimnastyka rytmiczna A.i M. Kniessów W metodzie tej eksponuje się naturalne formy ruchowe, z wyłączeniem baletu i technik sportowych, chociaż może być stosowana ich interpretacja w formach taneczne- rytmicznych. Główny tok zajęć polega na naśladownictwie ruchu prowadzącego, który nie tylko demonstruje ruch, ale jest również współćwiczącym, jest często osobą wiodącą, ale w miarę zaawansowania ruchowego grupy, pozostawia jej wiele swobody. Metoda Kniessów ma tę zaletę, iż stosuje się w niej nietypowe przybory, stosowane również jako instrumenty perkusyjne (bijak obustronny, łuski orzecha kokosowego, dzwoneczki, itp.)

Technika zmiany ról Technika ta polega na tym, że rola jaką ma odegrać dziecko powinna mu umożliwić zdobywanie nowych doświadczeń. Na przykład: dziecku z objawami lęku w interakcjach społecznych, nieśmiałemu organizujemy zabawę, w której ono gra rolę nauczyciela, a nauczyciel przyjmuje na siebie rolę dziecka. Zawsze jednak rozpoczynamy od stworzenia takiej sytuacji zabawowej, w której tkwią warunki sprzyjające wyzwalaniu u dziecka niezależnego zachowania się.

Drama W grupie pracującej metodą dramy dzieci uczą się współpracy, bycia ze sobą wzajemnej akceptacji, znika wstydliwość, a w jej miejsce pojawia się otwartość, szczerość, pewność siebie, umiejętność dzielenia się i pomaga sobie. Drama polega na zaangażowania się w fikcyjną sytuację, "wczucie się" w postać, rzecz, bycie nią i działanie jako ona. Nie chodzi tu o wyreżyserowane popisy aktorskie. W dramie każdy odnosi sukces, nie ma tu, bowiem nieważnych ról, nie jest to teatr, więc nie ma tu ról źle zagranych.

Pantomima Połączenie ruchu, gestu, mimiki - właściwie każdą sytuację można wyrazić ruchem , dlatego pantomima jest bardzo przydatną metodą już w pracy z dziećmi młodszymi. Pozwala na ujawnianie swoich uczuć, emocji, stwarza sytuacje, w których wyobraźnia uaktywnia się jednocześnie u osoby prezentującej pantomimę w różnych sytuacjach, jak u odbiorcy.

Teatr palcowy Teatr, w którym dziecko samodzielnie na palcach swojej ręki rysuje główki różnych postaci. Przedstawia różne sytuacje np. występujące w domu, na podwórku, w przedszkolu, także bajki lub wymyślane przez siebie opowiadania

Teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy To taki teatrzyk, w którym dzieci samodzielnie wykonuj ą kukiełki, pacynki stosowane potem do różnych sytuacji. Stają się wtedy reżyserami, scenografami, scenarzystami. Często sytuacje teatralne dają nam okazję do rozmów o uczuciach, emocjach, motywach działania, wyzwalają u dzieci aktywność twórczą, przełamuj ą barierę lęku, nieśmiałości.

Teatrzyk wyboru Tu nauczyciel po uprzednim wspólnym z dziećmi ustaleniu tematu, wybiera jedno dziecko i określa jego rolę. Dziecko samo dobiera sobie współaktorów i przydziela im role. Dzieci same dokonują podziału ról, a przebieg zabawy wypływa od nich samych, co bardzo integruje grupę, daje możliwość współpracy w zespole, poznawania siebie nawzajem.

Metoda twórczego myślenia J. Osborne - Burza mózgów Metoda ta jest szczególnie polecana podczas rozwiązywania problemów. Wszyscy uczestnicy mają prawo zgłaszać swoje pomysły, pomysły te nie podlegają ocenie ( co jest bardzo istotne w pracy z dziećmi).Ważna jest duża ilość pomysłów, nie jest istotne, kto jest autorem pomysłów. Po zakończeniu zgłoszeń można przystąpić do oceny pomysłów pod kątem przydatności w pracy. Polecamy tę metodę codziennej pracy z dziećmi, która bardzo wpływa na integrację grupy.

Teatr skojarzeń Nasuwa skojarzenia: Coś co jest przyjemne, coś co wyzwala spontaniczność, coś co daje radość. Repertuar zabaw zapewnia dobrowolność uczestnictwa, uwzględnia wszystkie poziomy komunikowania się, posługuje się różnorodnymi środkami wyrazu, uznaje niwelowanie lęku a wzmacnianie motywacji do wysiłku. Oznacza to, zabawę z doświadczaniem różnorodności własnych zmysłów, możliwości wyrażania i kontaktowania się: czucie ciała, ruch, granie ról, malowanie twarzy szminkami, śpiewanie na głosy, uczestniczenie w rozmowach itp.

Metoda malowania dziesięcioma palcami (FINGER - PAINTING) Autorka zaobserwowała, że malowanie dziesięcioma palcami, ma wiele wspólnego z naturalną skłonnością do paćkania się w substancjach o konsystencji błota. Wykorzystanie tej skłonności okazało się przydatne w terapii. Walory tej metody to: pomoc w pokonywaniu lęków, uwalnianie się od zahamowań, wzmacnianie wiary we własne siły, pobudzanie ekspresji fantastycznej oraz wartości diagnostyczne. Malowanie palcami jest wykorzystywane do nadania swobody wzorcom ruchowym, do uzyskiwania płynności ruchów. Metoda wymaga tylko przygotowania farb o sześciu kolorach oraz papieru.

Metoda Dobrego Startu opracowana przez M.Bogdanowicz Istotną rolę w Metodzie Dobrego Startu pełnią trzy elementy: - wzrokowy (znak graficzny) - słuchowy (piosenka) - i motoryczny (odtwarzanie znaków graficznych zgodnie z rytmem piosenki).

Koszt, to jedynie:
9 zł netto od dziecka za 30 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
7 zł netto od dziecka za 30 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Zapraszamy na warsztaty inspirujące wyobraźnię dziecka i poruszające każde zmysły.

Dzieci nauczą się różnych sposobów wyrażania siebie, wyrażania emocji poprzez taniec.

Nie tylko uczymy układów, ale przenosimy dziecko w świat np. dzikich bizonów, zoo, cyrku.

Każde jedne zajęcia to spotkanie z innym utworem polskim albo angielskim lub hitem ostatniego np. tygodnia.

Zajęcia wykorzystywać będą wszystkie dostępne środki do pracy z dziećmi, także muzykę graną na żywo, która na każdym okresie wzrastania jest niezbędnym elementem rozwoju percepcji.

Pracujemy tylko w oparciu o autorskie programy.

Całości zajęć towarzyszą różnorodne zabawy muzyczne, taneczne z wykorzystaniem chusty animacyjnej, kolorowych wstążek, miękkich poduszek, piłeczek i innych akcesoriów pozwalających przenieść dzieci do krainy bajkowych dźwięków.

Na koniec każdego spotkania słuchamy utworów muzyki klasycznej - wyciszających i relaksujących, z wykorzystaniem także elementów baletu.

Na zakończenie danego semestru dzieci będą miały możliwość zatańczyć dla rodziców i innych zaproszonych gości przygotowany układ taneczny.

Po prostu na naszych zajęciach dzieci z radością poznają różne piosenki, uczą się grać na prostych instrumentach, poznają proste układy choreograficzne, starają się poruszać w rytm muzyki...

Każde zajęcia będą niepowtarzalne i pozostawią u dzieci niezapomniane wrażenia

Podczas zajęć dzieci nauczą się rozwijać:

  • sprawność manualną, werbalną,
  • koordynację wzrokowo-ruchową,
  • wyobraźnię przestrzenną,
  • koncentrację i podzielność uwagi,
  • myślenie twórcze i konstrukcyjne,
  • uzewnętrznianie emocji i zwiększenie pewności siebie,
  • współdziałanie i komunikację w grupie rówieśników,

W naszej pracy z dziećmi korzystamy z metod dydaktycznych takich jak:

Metody Carla Orff'a-pedagoga, u podstaw systemu którego zauważymy założenia ogólno wychowawcze, czyli wykorzystanie muzyki i aktywności muzycznej dziecka do celów wychowawczych, a także po to, by przygotować je do umiejętności zrozumienia dzieł sztuki. Cała koncepcja pedagogiki muzycznej według C. Orffa opiera się na trzech zasadach: kładzenie nacisku na kształcenie poprzez zabawę, rozwijanie muzykalności dzieci, integracja muzyki, słowa i ruchu. Wykorzystywał proste instrumenty muzyczne w pracy z najmłodszymi bębenki, tamburyny, mały i wielki bęben, zestaw bongosów, marakasy, pudełka, kołatki, kastaniety, talerze, grzechotki z brzękadłami i inne.

Pedagogiki zabawy- Klanza - metoda ta to powtarzalny sposób organizowania spotkań dzieci, uwzględniających: Nawiązywanie kontaktów prowadzącego z grupą i w grupie pomiędzy uczestnikami z wykorzystaniem zabaw integracyjnych. Dbałość o dobrą atmosferę – życzliwości, otwartości, akceptacji i szacunku dla każdego uczestnika spotkania. Ustalanie zasad pracy w grupie i wprowadzanie ich po akceptacji przez wszystkich. Celowe wykorzystywanie przestrzeni, zwracanie uwagi na estetykę otoczenia. Tworzenie warunków do uczenia się przez działanie, przeżywanie, odkrywanie. Animowanie do rozwiązywania problemu za pomocą metod aktywizujących Dbanie o relaks, dobre samopoczucie uczestników i radosną atmosferę spotkań. Wykorzystywanie tańca, ruchu, muzyki, zaskakujących sytuacji do wzmacniania energii lub odpoczynku i relaksu uczestników grupy. Dbałość o przebieg procesu grupowego i stopniowanie emocji w każdym działaniu z wyraźnym początkiem i zakończeniem. Rzetelne wykorzystywanie czasu przeznaczonego na spotkanie. Stosowanie informacji zwrotnych, zwracanie uwagi na znaczenie i umiejętność życzliwego przekazu własnych odczuć w danym czasie i miejscu. Podkreślanie dobrych cech i wskazywanie słabych nie w formie krytyki, ale informacji o spostrzeżeniach przydatnych do refleksji o tym, co warto zmienić. Docenianie każdego włożonego trudu, niezapominanie o podziękowaniach, sympatycznym wręczaniu świadectw, zaświadczeń. Wykorzystywania różnych środków – prostych i łatwych do zdobycia, a umożliwiających twórcze działanie.

Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone oraz technik relaksacyjnych- głównym założeniem tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego dziecka i w terapii zaburzeń rozwoju. Zadaniem Metody Ruchu Rozwijającego jest rozwijanie przez ruch sprawności ruchowej, świadomości własnego ciała, przestrzeni i działania w niej a także dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu. Ta metoda obecnie jest stosowana przez wielu terapeutów pracujących z dziećmi autystycznymi.

Koszt, to jedynie:
9 zł netto od dziecka za 30 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi)

Specjalna atrakcyjna promocja ważna do 20.09.2015
7 zł netto od dziecka za 30 minut twórczej pracy i zabawy- w przypadku 10 i więcej dzieci+ ewentualny czas dojazdu ( ustalany indywidualnie, w zależności od odległości od Łodzi).

Dla Państwa wygody nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.